Congres 6 februari 2025 Madurodam, Den Haag  399,00

Jaarcongres Omgevingskennis 2025

Algemeen Programma Organisatie English

Op 6 februari 2025 organiseert VOGIN het Jaarcongres Omgevingskennis in Madurodam in Den Haag. Hét congres speciaal voor iedereen die zich bezighoudt met nieuwsmonitoring, omgevingsanalyse, onderzoek en media-analyse.

Klik op ‘Programma’ om meer te lezen over de sprekers.

Programma

Een groot deel van het programma is bekend!

Dit jaar hebben we als thema: van zicht naar inzicht. Hoe zorg je ervoor dat wat je in beeld hebt, daadwerkelijk leidt tot een beter begrip van wat er speelt? Dit behandelen we in een rijk en divers programma dat bestaat uit vier tracks:

  • Onderzoek
  • Monitoring
  • Analyse
  • Public affairs & crisis

Daarnaast vinden er tegelijkertijd allerlei verschillende interactieve parallelsessies plaats, van netwerkactiviteiten tot een niet eerder vertoonde prompt battle voor media- en omgevingsanalisten.

Dit zijn tot nu toe de sprekers die bevestigd hebben:

  • Elizabeth Fry (NAVO) als keynote spreker
  • Dwight van van de Vijver als dagvoorzitter
  • Harrie van Rooij als luistervink
  • Tom Compaaijen – Compaaijen Crisismanagement & Communicatie
  • Aart Paardekooper – Pro Public
  • Myrthe van Delden – NSOB
  • Keesjan Steverink, John Rozema & Robin van Riesen – V&R
  • Joost de Wert – DPC
  • Jochem Hoogenboom – Citisens
  • Aafko Boonstra – Nieuwscheckers.nl
  • Michiel Dullaert – De Perfecte Grafiek

Organisatie

Het jaarcongres Omgevingskennis is een initiatief van stichting VOGIN.

Voorzitter
Kirsten Goote – Vos (VOGIN, RVB)

Finance
Erwin la Roi (VOGIN, Hatch)

Organisatie
Roos Lebacks (In de Roos eventmanagement)

Communicatie & PR
Sterre de Graaf (Hieroo)

Programmaraad
Tanja Jans (communicatiemanager a.i.)
Wouter Jong (adviseur)
Robin ten Brink (AMEC, Publistat)

English

The VOGIN Annual Conference on Contextual Awareness

Contextual awareness can significantly improve decision-making in policy-making by providing a more comprehensive understanding of the complex environment in which policies are developed and implemented. At the second edition of the VOGIN Annual Conference on Contextual Awareness, we will focus on ‘from sight to insight’; how do we give meaning to our observations through monitoring, research and analyses?  

Connecting professionals

Contextual awareness is increasingly recognized as a key factor in developing more effective, user-centered technologies and communication strategies. It complements rather than competes with the focus on communications, enhancing our ability to create more relevant and impactful interactions across various platforms and situations. The VOGIN Annual Conference on Contextual Awareness aims to connect the professionals in this line of work. 

Informed decision-making and communications that resonate

Ultimately, contextual analysts play a crucial role in helping organizations navigate the complex media landscape. Their work enables informed decision-making and the creation of effective communication strategies that resonate with audiences. 

Media monitoring, analytics and communications research

A contextual analyst is a professional who develops contextual awareness through media monitoring, analytics and communications research. This role involves analyzing media trends, monitoring coverage, and conducting research to support strategic decisions across various sectors, including technology, finance, and healthcare.  

Insights into target audiences and societal dynamics

Contextual analysts compile and interpret data to provide insights into target audiences and societal dynamics. They evaluate public stakeholders, issues and key influencers while tracking traditional and social media trends. By understanding the context in which media content is created and consumed, they can analyze how political, social, economic, and cultural factors influence audience responses. 

Key responsibilities include using analytical tools to filter information, developing strategies to enhance the effectiveness of public policies, corporate visibility, measuring campaign effectiveness, and making recommendations for improvements. Proficiency in data analysis software, strong analytical skills, and excellent communication abilities are essential for success in this role. 

Algemeen Programma Organisatie English
Scroll naar boven